Sunday, May 17, 2009

weekend yang membosankan.

Minggu ni agak membosankan.takde ape yang best nak di buat pada hari tu,mcm biase jugak sabtu sinonim dengan halfday working,balik dan memenuhi jemputan perkahwinan kawan kepada En Tunang.Agak 'grand' jugakla majlis perkahwinan kali ni walaupun hanya di buat di rumah.Tema english style,dimana-mana shj ada fresh flower yang memenuhi setiap ruang dan juga sangkar-sangkar burung.Hati tertanya,huh leh tahan grand la..ni mesti anak orang kaya.

Tapi bagi kami berdua(aku+En Tunang),kami mengimpikan satu majlis yang simple dan ringkas,bukan sebab kami terlalu budjet tapi kami memikirkan 2 benda yang paling utama :-
1) makanan kepada tetamu-ini adalah amat penting dalam salasilah keluarga aku,kalau majlis yang berjalan tu gah nak mampos tapi bab makan nak kene 'setemet' sorry confirm kene bebel ngan mak aku sampai anak lapan,so better duit hantaran akan digunakan sepenuhnya untuk tujuan pemakanan yang sihat.:D
2)kehidupan selepas perkahwinan-ini adalah amat penting kerana selepas fasa perkahwinan,confirm pasangan akan melalui fasa-fasa kritikal sebelum melalui fasa normal.So untuk avoid benda-benda ni,kami perlu bersedia dari segi rumah,simpanan dan sebagainya.Bukanla maksud aku lepas kawen nak terus senang,mmg betul kita kene share tapi kite juga perlu amik tahu akan financial pasangan kite.

Oh,tersasar pasal kawen lagi,sorry peeps.Then balik,tgk wayang cite wolfverine,boleh la kasik 3 bintang.Pada aku ade part yang best dan part yang bosan.Balik lepak minum ngan En Tunang,then hantar dia balik umah.

Kol 9pm,roomate aku sibuk tgk Af tapi aku tarik selimut dan tito.AF 7 takde ape yang interesting.Sorry for me,ARIL is jantan Gedik oke.Jgn harap aku nak vote (mmg aku tak pernah vote pon)

Ahad,bangun dalam kol 11.30 (serius pening kepala tak penah aku bangun selambat ni)yeke? wink..wink...then mandi (xmandi) terus siap-siap nak gi giant.Planning nak masak mee rebus (percaya pls).Balik sarapan dulu,then baru rewang nak masak mee rebus.Tapi tak best sebab pedas sangat.

Lepak tgk t.v (sebenarnye tito lagi),bangun cuci keta then mandi pastu tito lagi.bosan kan? yeke?

5 comments:

errul_ramli @ MH said...

peh.. kul 1130 baru bgn? kira aku call ko tgh tido la ek. berbakat sungguh ko cover suara. riang ria suara ko jwb call aku mcm pas main guli je. opps.. sory mengabaikan jemputan ko utk melepas last saturday. bz dgn housemate baru aku ler..

ADAHKODAH said...

setandard la..itu mmg kelebihan aku..

yatiyahya said...

sama dgn aku...aril tu aku blocked dia smapai aku bercucu nnt..
bila nak pass kad jemputan ni odah?

ADAHKODAH said...

yati-bile pulak aku cakap nak kawen ni?belum la..kad pon tak tempah lagi.kad kawen budak sebelah umah aku ade la..itu ke maksud ko?

Sitie BUm BUm said...

btol tu..bab makanan utk tetamu jgn buat main2..=)