Friday, September 12, 2008

eskim cap cremo

tekak masih sakit lagi...aduhai hari-hari tido kemam strepsil.gile.semalam atas nasihat@desakan seorang rakan,kami ke giant hanya kerana nak beli eskim vanilla.Ye ke eskim vanilla nih dapat meredakan batuk aku yang dah tahap kronik ni?Kesahihan nyer masih kabur,tapi bak kate orang tak salah jika kite ingin mencuba.Yah..pagi tadi bangun sahur je.aku capai mangkuk eskim cap cremo tu..aku sudu then makan.hurm sedap..yummy..sudu lagi dan lagi..dah lame sebenarnye tak makan eskim (aku kurang meminati eskim)

"pe kejadah ko makan eskim pagi-pagi buta nih odah"kak ti sound
"ntah kak ti kawan kite cakap leh redakan batuk-batuk nih"
"yelah kentang kawan ko tu,gi amik pinggan makan nasik ni..kang bertambah-tambah batuk ko tu" kak ti sound aku lagi.
aku tutup bekas eskim,masuk peti ais balik then gi dapur amik pinggan,senduk nasi amik ikan goreng kuah kari then makan ...senyap

Sampai la ni aku rase macam dibodo-bodo kan jek ngan member aku tu...yeke eskim vanilla nih bole melegakan batuk?atau buat penambah batuk.sudahnye aku tutup lampu kembali ke katil yang empuk dan tarik selimut dan zzzzzzzz......
selamat tido kekasih gelapku

1 comment:

harris said...

oo dikau ade blog tidak memberitahu. anyway toeri eskim ni ekceli doktor pun sahihkan. bukanla pembunuh kuman batuk. just melegakan. logik nyer tekak kite ni sakit pasal bengkak. slalu kalu org bengkak or terseliuh kan kene letak ais. so eskim ni function mcm ais la. tp bile batuk kronik camtuh dh byk kuman. kene antibiotik. kalu nak cepat makanla ubat cap ibu & anak.. jd kesimpulannya eskim bole melegakan sedikit kesakitan tekak tuh. ok slamat mencuba. oo ikan tu sume rase nye tak elok untuk tekak. unless tak berminyak(masak stim). ok slamat mencuba.