Thursday, September 18, 2008

kenyangnye..

Memandangkan semalam saya kene berbuke sorang-sorang dek kerana En Bf saya on duty dan dia akan berbuka pose bersama-sama ofismatenye dengan kak ju yang juga berbuka pose bersama-same ofismate so sy decide nak ronda bazaar sorang2..tapi bazaar mane erk?hurm...keputusannnye bazaar extra.Ini kerana parking lotnyer yang beso dan senang untuk saya yang damn memarking ini.

inilah hasil pembelian saya semalam...
1)Nasi lemak kukus : RM 5.50
2)Kueh : RM 1.00
3)Cempedak goreng : RM 2.00
4)Air katira Abu Bakar : RM 2.70

Total : RM 11.20

Ulasan terhadap makanan,

nasi lemak-saya beli mungkin disebabkan nafsu membeli yang melanda2.ahahaha kerana pada tanggapan saya mesti sedap kerana ramainyer orang beratur nak beli,so saya pon cam kepoh beratur jugakla..nak try
tapi
hurm...tak sedap ok nyah..nasi lembik gile,sambal out,kacang hanget tapi tak best sikit ayam dia sedap r...

kueh-seperti sebelum nih sy cakap bulan2 pose nih tekak saya suke pulak makan kueh lembik2 dan saya memilih kueh lapis kacang n kole kacang...nak pilih kueh pon saya carik yang dalam kotak..aha..macam mane tu erk...kalo u all nak tau biasenyer kueh2 nih drg akan supply kasik orang2 yang meniaga pasar malam atau bazaar secara pukal,so mereka yang meniaga akan pandai2 lah potong kueh tu ikut sendrik nak untung macam mane.kueh2 dalam kotak ni biasenyer takan menghampakan u all.

cempedak goreng-1 of my feberet,cite banyk pon tak guna..mmg sedap so no regret.

Air katira Abu Bakar-yeke sedap,saya selalu jugak dengar orang cakap sedap so saya pon pusing2 n carik lah....ader katira urip..tapi saya nak katira abu bakar..so jalan nak carik lagi..akhirnye jumpe jugak..mahal jugak satu bungkus macam sekali sedut camtu dah RM2.70.nak punyer pasal beli lah jugak...kesimpulannyer tidak menghampakan..sedap jugak tapi manis dan lemak sangat..kene bilas ngan air masak banyak2.

Lepas solat maghrib je saya dah tidur kekenyangan..ahahahaha tak leh handle,sampai kak ju balik baru bgn nak semayang isyak...

Bulan2 pose nih jgn belanja dan makan banyak2 sangat ok...tapi sesekali cam saya takpe :-P

1 comment:

harris said...

odah, patut tajuk ni letak 'sepetand di bazaar ramdadhan'. nampak cam kene skit. hehe. bestnyer sane ade sume tu kan. sini susah nak cari. sini kalu nak makan kene wat seniri. bahan mentah dh byk. cari kat mesra.net pastu buat. anyway bole odah postkan air katira abubakar tu ke sini. hehe