Thursday, September 11, 2008

tit...tit.....alarm handphone aku berbunyi.aik dah kol 4am ke?macam cepat je mase berlalu..aku rasa macam baru je tido..uhuk2

dalam kemamai-mamaian aku menjerit pada roomateku...

"jue ko beli tak nasik goreng aku"jeritku

"arh...ader tu kat tepi tb ko"jue cakap

"oh ok..."aku bingkas bangun dari pembaringan menuju ke toilet..cuci muke lebih kurang tanpa menggosok gigi..aku capai bungkusan kat tepi tb then buka..hurm....macam menyelerakan jek...alamak takde sudu...malasnye nak turun bawah.argh takpe layan pakai tangan je.sesuap.dua suap lagi sesuap...aku kunyah perlahan..telan..tekak sakit aduhai..aku tutup balik polisterin..kesimpulannye tak sedap.aku amik pulak air teh tarik yang dah sejuk tu..sedut dan sedut hurm rase yang tak best.so kesimpulan nyer polisterin & air teh tarik sudah berada di dalam tong sampah.Ntah awe mane jelah si minah nih beli,hancus..dalam pada tu aku teringat kat pakcik maybank yang meniaga kat tepi lorong tu.pergh sape yang pernah lepak area taman pelangi mesti tau tempat pakcik nih.Nak kata strategik..ok la...sui-sui..hampir setiap malam tempat dia menjadi port pemuda-pemudi yang pemalas nak masak seperti kami.Kalau nak ikutkan service yang ditawarkan oleh pakcik tu amatlah tawar & hambar.lagik-lagik pat anak2 dia yang amik order macam takde perasaan tu.argh pedulik la..janji aku dapat makan kat situ.
Yang paling best kat sini kenapa?biar aku jawab...makanan yang pakcik nih masak dah la banyak pastu perabah dia mak oi ader udang,daging,ayam dan yang paling menjadik trademark pakcik ni ialah sotong selipar jepun tu.pergh...isk...dah lah asik cite makan je..naik lapo pulak..takpe2 kang malam aku akan melepak disitu...hurm....

3 comments:

harris said...

ooo kat maybank pelangi tu. tau tak bebudak jbhc panggil tempat tu planet. konon cam kat bandar kan ade hardrock. situ diorang panggil planet.bebudak pelangi panggil Maple. pasal ade signboard maple lambang union jack besar² kat situ. tak tau ade lagi ke tak. lastime kalu tak lepak ngan uda trasher aye lepak situ la ngan homeboys(member dr kecik). kitorang kenal sume gerai kat situ. warung akak blakang tuh, mapley tuh ngan man satay(pakcik yg odah citer tuh). daripada diorang meniaga warung seniri² kat tempat lain pastu MBJB tarik diorang suh wat port kat situ. fyi. pakcik Man tu nampak jek camtuh. kawin 2 tau. ade bini muda. ayat power. heheh

ADAHKODAH said...

ahahaha...tak tau pulak budak2 jbhc kental makan kat situ...papepun...pakcik tu ngan anak beranak dia gile emos sepanjang mase...nak amik order pon malas...tapi sedap dan banyak...masakan pon puas ati..cedap nye.....ayeh balik sini...odah belanja makan kat sane ok..promise

harris said...

ala.. situ confirm tiap hari pegi nyer. skang cam mengidam makan bubur kat tebrau tuh. cam org mengandung lak mengidam.. hehe. nanti banje kat sane k.